Veel gestelde vragen

Hieronder ziet u diverse vragen met bijbehorende antwoorden die veel worden gesteld.
Staat uw vraag er niet bij? Bel ons dan even! Wij beantwoorden graag al uw vragen.

Vragen en antwoorden

Wat is Self-Storage?

Een Self-Storage biedt tijdelijke of permanente opslagruimtes op maat aan zowel particulieren als bedrijven. Goederen worden door u zelf in de opslagruimte geplaatst of er uit gehaald. Elke huurder heeft zijn of haar eigen afsluitbare unit. Self-Storage kenmerkt zich door een bijzonder hoog beveiligingsniveau.
terug

Waar kan ik voor informatie terecht?

Onze receptie is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 12:30 uur en 13:30 tot 18:00 uur en op zaterdag telefonisch bereikbaar of na van te voren gemaakte afspraak geopend tussen 09:00 tot 13:00 uur. Hier kunt u met al uw vragen terecht. U kunt ons ook telefonisch bereiken op (015) 3614392.
terug

Ik wil graag snel een box huren, kan dat?

Dat kan! Wanneer u tijdens kantoortijden een afspraak met ons maakt, laten wij u graag de beschikbare mogelijkheden zien. U kunt vervolgens, met onze hulp een keuze maken en de box direct huren. Diezelfde dag kunt u nog uw spullen plaatsen in de gehuurde unit. Denkt u eraan dat u een geldig legitimatiebewijs, in de vorm van een paspoort of identiteitskaart, meeneemt? Bij bedrijfsmatige huur hebben wij ook een kopie van het KvK- uittreksel en een BTW nummer nodig.
terug

foto-calculator-zwart

Hoeveel ruimte heb ik nodig?
U kunt gebruik maken van de opslagcalculator op deze website, om een globale indruk te krijgen van benodigde meters. Voor verdere informatie kunt u natuurlijk ook een informatieaanvraag via de contactpagina naar ons verzenden, of ons even bellen. Uiteindelijk zullen wij u altijd adviseren om vrijblijvend langs te komen om wat verschillende afmetingen te bekijken. Bij beschikbaarheid van de juiste afmeting kunt u direct huren.
Hoe lang zit ik aan een contract vast?

Er zijn twee mogelijkheden, u huurt per maand of per jaar.

  • Maandelijkse contracten worden elke kalendermaand automatisch verlengd, totdat wij een schriftelijke opzegging of een opzegging per e-mail van u ontvangen. De opzegtermijn is twee weken. Er kan per de 15e van de maand, of per eind van de maand opgezegd worden.
  • Jaarcontracten lopen, zoals de naam al zegt, in perioden van een jaar. Deze contracten worden niet automatisch verlengd. In de laatste maand van het contract ontvangt u van ons een brief of e-mailbericht, waarin wij naar het verdere verloop van de huur vragen. U betaalt bij deze contracten het hele jaarbedrag vooruit en ontvangt 10% korting over de 2e t/m de 12e maand.
Hoe veilig staan mijn spullen?
foto-cameraHet gebouw is 24 uur beveiligd, door een uitgebreid camerasysteem dat alle bewegingen vastlegt. Daarbij is het gebouw 24 uur per dag afgesloten en alleen toegankelijk voor huurders, door middel van een toegangspas. Uw eigen ruimte wordt afgesloten door een cilinderslot, dat u bij ons aanschaft. Verder voldoen we ook aan de hoogste eisen, gesteld door brandweer en gemeente.
Wat kost een opslagruimte per maand?
Afmeting: Huur van/tot: Wordt gebruikt voor:
6 m3 – 9 m3 € 37,- / € 64,- Dozen en eventueel wat klein meubilair / klein archief
12 m3 – 16 m3 € 77,- / € 103,- Inboedel van bijv. 1-2kamerwoning / archief / opslag
bij verbouwing
21 m3 – 25 m3 € 133,- / € 158,- Inboedel van ééngezinswoning / groot archief /
bedrijfsgoederen
28 m3 en groter vanaf € 165,- Inboedel van grote woning / uitgebreid archief /
bedrijfsgoederen / bedrijfsvoorraad
Moet ik lang van te voren reserveren?
Er zijn bepaalde maten units die veel gevraagd zijn. Wanneer u al weet wanneer u een bepaalde unit exact nodig heeft, kunt u deze vastleggen door middel van een huurcontract. De huurperiode start natuurlijk pas op de dag dat u daadwerkelijk de unit nodig heeft. Extra kosten worden niet berekend, terwijl u wel verzekerd bent van gebruik van de juiste unit. Weet u nog niet exact op welke datum u de unit nodig heeft maar is dit wel binnen afzienbare termijn, dan kunt u de unit van uw wensen (of een soortgelijke) reserveren, zodat u zodra u de juiste datum weet toch verzekerd bent van opslag.
Wat mag u opslaan
foto-chemischInboedel, goederen, archief of voorraad, bijna alles kan en mag. Het maakt niet uit hoe groot of hoe klein, zolang het geen ontvlambare (chemische) producten, bederfelijke levensmiddelen of illegale goederen betreft.
Wat zijn de condities van de opslagruimten?
Alle opslagruimten zijn schoon, droog en verwarmd. Ideale omstandigheden om inboedels, archieven ed. op te slaan. Natuurlijk zijn de units ook beveiligd, door middel van een eigen slot.
Hoe kan ik laden en lossen?
Onze vestiging heeft een drive-through. U rijdt met uw personen- of bestelauto gewoon naar binnen. Laden en lossen doet u overdekt. Dus droog! (maximale inrijhoogte is 2.70m) Vrachtwagens of te hoge bestelwagens kunnen overkapt uitgeladen worden bij een van de uitgangen. Daarbij maken de interne transportmiddelen (steekwagens ed.) het u nog gemakkelijker om de spullen in de unit te plaatsen. De ruimtes op de 1e en 2e verdieping zijn goed bereikbaar met een stevige goederen- en personenlift.
Zijn mijn spullen automatisch verzekerd?
De goederen die in uw unit zijn opgeslagen worden vaak gedekt door uw eigen inboedelverzekering, aangezien wij aan de hoogste brand- en inbraakeisen voldoen. Neem voor de zekerheid contact op met uw verzekeringsadviseur. U dient u verzekeringsadviseur te laten weten dat uw spullen bij ons opgeslagen staan.
Hoe moet ik betalen?
Bij het afsluiten van het contract betaalt u de eerste maandafhandeling met de pin, of contant. Elke volgende maand wordt geïncasseerd van uw rekening, tenzij u een jaarcontract bij ons afsluit, dan betaalt u het jaarcontract vooruit.
foto-clockWanneer kan ik bij mijn spullen?

De ruimtes zijn voor huurders 7 dagen per week toegankelijk van 06:00 uur tot 23:00 uur.
terug

Kunt u ook goederen voor mij in ontvangst nemen?

Desgewenst kunnen wij tijdens onze kantoortijden voor zakelijke huurders goederen in ontvangst nemen. Afhankelijk van individuele afspraken kunnen wij de goederen voor u in de box plaatsen of bewaren bij de receptie en ontvangt u een bericht van levering.
terug

Hoe kan ik mijn spullen vervoeren?

Voor transport van goederen van en naar de opslagruimtes zijn er voor onze huurders twee gratis aanhangwagens beschikbaar. Afmetingen van de aanhangwagens zijn 2.50 x 1.30 x 1.50 m. U heeft altijd een witte kentekenplaat nodig met uw eigen kenteken. Reserveren is wel verplicht.
terug

Heeft u ook verpakkingsmateriaal?

Wij verkopen de meest gevraagde verpakkingsmaterialen (verhuisdozen, inpakpapier, matrashoezen e.d.) uit voorraad.
terug

Kan ik veranderen van opslagruimte?
  • Blijkt uw opslagruimte te groot, omdat u bijvoorbeeld spullen heeft weggebracht, of heeft u (al dan niet tijdelijk) juist meer ruimte nodig, dan is het per direct mogelijk om in overleg met ons naar een andere opslagruimte te verhuizen.
  • Hier zitten geen extra kosten aan vast, het verschil in huurprijs wordt verrekend.

terug

Kan ik mijn motor bij u opslaan?
  • Wij hebben verschillende opslagruimtes die geschikt zijn voor stalling van een of meerdere motoren. Zodanig dat u als u de motor ook snel kunt meenemen voor een “ritje”.
  • Ook hier geldt dat de opslagruimtes individueel zijn: uw eigen ruimte met eigen deur en slot.

terug

Hoe kan ik opzeggen?

U kunt schriftelijk of per e-mail opzeggen, per halve maand, dat wil zeggen per de 1e van de maand of de 15e. Wilt u opzeggen per de 1e van de maand, dan moet u uiterlijk op de 15e van de voorafgaande maand opzeggen. Wilt u opzeggen per de 15e van de maand, dan hebben wij uw opzegging uiterlijk nodig op de 30ste of de 31ste van de maand er voor. Uw opslagruimte dient dan uiterlijk op de datum dat u de ruimte wilt verlaten, na controle door ons en door u tezamen, opgeleverd te worden (en uw toegangspas ingeleverd). Na ongeveer 3 weken wordt uw borgsom teruggestort op uw rekening.
terug